marți, 21 aprilie 2015

Întrebarea

Care frământă omenirea, mă rog, una dintre multele întrebări esențiale, este următoarea: cine a fost mai întâi, oul sau găina? Dacă ești de acord până aici, te invit să citești mai departe, dacă nu, te invit să citești în continuare! :)) Să revenim: plecând de la această cugetare adâncă, iată în ce încurcătură am ajuns: cine au fost primii, ciobanii sau cei care au buletin nou de Florești? Hmmmmmm ....


Aflat cu ceva treabă în zonă, m-a umflat râsul, la propriu, când, privind în zare, mă rog, în deal mai precis, am văzut, aievea, o parte din Miorița: Pe-n picior de plai/Pe-o gură de rai/ Iată merg la vale/Mai multe mioare/ Printre blocuri behăind/Cu toți câinii chiar lătrând/Și ciobanii suspinând/Ușurel zicând, în gând/Mai lungă-mi pare calea/Acum, la-ntors acasă/ Printre atâtea blocuri/Aș vrea să zbor/Dar ...turma nu mă lasă!




Ideea este că în localitatea Florești, începând cu bumul imobiliar din 2007, pe fondul unei luări prin surprindere a autorităților locale în ceea ce privește dezvoltarea normală, cu infrastructură în conformitate cu secolul XXI, o mulțime de șmecheri au construit blocuri anapoda, după cum i-a dus interesul miliardelor făcute într-un singur an. Este ușor să ridici din umeri în calitate de primar, dar să gestionezi problemele unei comunități care a cresut într-un deceniu de la 6.000 de persoane la peste 20.000 nu este floare la ureche. Numit și dormitorul Clujului, Floreștiul zilelor noastre este cea mai mare comună din România și are probleme pe măsură: drumuri, canalizare, miros îmbietor de la fermele de păsări, lipsa școlilor și a grădinițelor și, nu în ultimul rând, apariția acestor blocuri pe terenurile unde cu ani în urmă pășteau fericite turmele de oițe. Poate că este ceva ce eu nu înțeleg, poate că alții asta și-ar dori, dar mie mi nu mi se pare în regulă să te uiți pe geam fix la turma de oi care lasă peste tot dovezi solide a trecerii ei. Și căpușe. Da, dar ele, oile, au fost primele în Florești .....








16 comentarii:

  1. Inghesuiala colorata inestetic si condimentata cu iz mioritic...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Situație este cel puțin neplăcută, zic eu, dincolo de oițele care pasc .....

      Ștergere
  2. acest picior de plai e departe de a fi o gura de rai...

    RăspundețiȘtergere
  3. sigur azi nu e tot luni si povestea asta e un banc! ca eu asa am impresia....:))
    dar cerul! il cielo e sempre piu blu! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate, o mulțime de oameni au făcut credite pe 25 de ani la bancă să se mute în aceste locuri .....
      Il cielo e cel mai tare! :)

      Ștergere
  4. Avem nevoie si de oi, oile de iarba... vinovati sunt cei care administreaza aceste spatii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fix asta este problema, că nu le administrează nimeni ....

      Ștergere
  5. Am vazut vaca pascand intr-un parc din centrul orasului, am vazut si calul facand acelasi lucru in acelasi loc, dar pana acum n-am vazut turma de oi prin oras. Ma gandesc ca... nu-i tarziu. :)
    Nu mi-as dori sa fiu in pielea oamenilor care locuiesc acolo, insa ma intreb: oare de ce nu se informeaza oamenii temeinic inainte de a baga o caruta de bani in... orice?!
    Comico-tragic ai prezentat situatia - imi place articolul foarte. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O mică precizare se impune: NU este oraș, ci o localitate din imediata apropiere a Clujului, comuna cu cel mai mare număr de locuitori din România!

      Ștergere
  6. urbanizare de stil bucolic ☺☺☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bucolică sau nu, este departe de ce ar trebui să fie urbanizarea ....zic eu.

      Ștergere
  7. Le vine randul tuturor smecherilor... Putintica rabdare! :)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce este singura localitate de genul asta? Sunt o multime,sau o multime de blocuri anapoda.La noi in oras este unul,cred cel mai mare,care nu s-a vandut nici un apartament.Este aiurea facut si pozitia...Deci,nu ma mira!

    RăspundețiȘtergere