luni, 21 februarie 2022

Excursia

Oricui în Hunedoara, fie că vorbim despre Castelul Corvinilor, Cetatea Devei, mănăstirea Prislop, Sarmisegetuza (și lista ar putea continua) nu ar fi completă dacă nu ar ajunge să vadă lacul Cinciș.
Acum o lună am fost la castel și am ratat vizita la Cinciș, așa că am făcut această ispravă sâmbătă. 


Situat la 15 km de Hunedoara, cu o suprafață de peste 8 km pătrați, o adâncime medie de 30 de metri, un volum de apă de peste 43 milioane de metri cubi, laul Cinciș este unul artificial, obținut prin construirea unui baraj (la care este restricționat accesul) pe râul Cerna, în scopul obținerii de energie electrică. 
Călătorul este adeseori înfometat, așa că am bătut la poarta unui loc fain: Motel Cinciș, despre care auzisem de a  lungul vremii.



Situat pe malul lacului, cu posibilitate de cazare sau doar de servire a mesei, cu terasă faină și restaurant interesant, motelul merită vizitat.



Curățenie, personal amabil, meniu bogat, cafea bună...


Eu am mâncat ciorbă de văcuță cu smântână și ardei iute, apoi papanași, dar vă pot recomanda și saramură de crap cu mămăliguță.



Prețuri moderate, mai ales în comparație cu cele din Cluj.



















10 comentarii:

  1. Iti multumesc pentru excursie! :) Nu am fost niciodata in zona (de fapt, doar in trecere).
    Iti multumesc doar pe jumatate pentru imaginea cu papanasi! :)) Dar ma descurc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru foarte puțin! Sunt locuri minunate, merită vizitate, zic!
      Papanașii sunt la loc de cinste pe lista cu deserturi!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Da, de data asta da! :)
      Cand am ajuns, aproape goală, când am plecat, plină, dar gratuită! :)Trai pe vătrai, nenică!

      Ștergere
  3. Nu stiu zona, asa ca mi-a placut excursia oferita.
    Si mereu creste lista de destinatii nevazute! 😊
    Multumesc pentru...papanasi!
    Seara buna, Gigi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Looks like a wonderful place to visit.

    Love the beautiful photos.

    Happy Tuesday!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foamea de frumusețe se îmbină cu pofta făcută de bunătățile culinare. Îmi place lacul, dar și saramura de crap cu mămăliguță. Oare peștele e din lacul Cinciș?

    RăspundețiȘtergere