Maxim faţă de cei care până mai ieri le erau elevi au arătat profesorii care s-au ocupat luni de organizarea examenului de bacalaureat la Colegiul Naţional George Coşbuc din Cluj . Datorită faptului că au tratat cu superficialitate etapele premergătoare momentului în care se înmânau subiectele către candidaţi , a apărut următoarea situaţie :
Printre informaţiile care trebuiau completate pe foaia de examen era şi una referitoare la profilul/filiera candidatului , sau cam aşa ceva . Ei bine , profesorii supraveghetori au scris pe tablă modul în care trebuie completată această foaie de examen . Copiii au completat , subiectele au sosit , wau ! cu toţii au rostit şi au trecut la treabă . După 20 de minute intră în sala de clasă comisia care ştampilează foile de examen şi observă din prima că acestea au fost completate greşit . Disciplina a fost scrisă corect , dar pe rândul următor candidaţii , la indicaţiile preţioase ale profesorilor au scris ,,uman" . Aia-iai şi ioi-io-ioi ! Nu este bine ! Aduceţi alte foi de examen ! au zis comisarii şi alte foi au fost aduse . Copiii erau bulversaţi : timpul trece , ei trebuie acum să rescrie ceea ce au lucrat deja pe primele foi , dar se pare că nimănui nu-i pasă de asta . Comisia iese fără să facă alte precizări , foile sunt înlocuite şi completate astfel : pe rândul cu pricina elevii sunt sfătuiţi să scrie ,,filologie" ! Ei na ! În zadar au zis vreo doi-trei că nu sunt de la clase de filologie , n-ai cu cine vorbi ! Comisia vine a doua oară şi spune că probleme similare au mai fost şi la cel puţin o altă sală de clasă . No bine : ce-aţi scris acolo ? Filologie ! NU-I BINE ! Poftim ? De la capăt ! Pentru elevii care au scris deja cuvântul buclucaş au fost aduse alte foi de examen . Trebuie scris ,,ştiinţe sociale" , hotărăşte comisia şi pleacă . A treia oară a fost cu noroc .
Starea de agitaţie creată din neputinţa organizatorilor a fost exact ceea ce mai lipsea , parcă nu erau de ajuns emoţiile nelipsite la orice examen . Parcă în mod intenţionat profesorii aceia au ales să le întoarcă preţuirea şi respectul de care au beneficiat din partea elevilor pe parcursul anilor de liceu . Totuşi , nu pot să nu întreb : unde este obligaţia morală de a fi un model pentru învăţăcei ? Se poate vedea din avion că activitatea este obligatorie , probabil prost plătită şi absolut deloc pe placul unor dascăli . Se tot pune întrebarea : învăţământul românesc , încotro ? Dacă doriţi , puteţi să răspundeţi voi !
O altă abordare a relaţiei elev-profesor am citit de curând aici :
„În momentul în care am început să fac cursurile acolo am întâlnit un colectiv de profesori care, la orice moment m-aş fi dus cu calculatorul la ei în birou s-ar fi oprit din orice ar fi făcut să-mi explice. Am stat la un moment dat şi o oră, şi două ore cu profesorii să-mi explice exact ce era, sau să discutăm, să dezbatem pe tema proiectului. Trimiteam e-mail-uri la 2 noaptea când eu încă mai lucram, mă blocasem la ceva şi trimiteam e-mailuri şi de multe ori la 10 minute după primeam răspunsul la problema mea”, spune Larisa.
Ei , ce spuneţi ? Sunt asemănări izbitoare , aşa-i ?
Şi nu mă pot abţine de la o ultimă observaţie : tinerii pe care îi tratează azi cu dispreţ o să le plătească pensiile cândva !
Azi este proba scrisă la istorie ! Îţi doresc multă baftă , Georgi !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu