miercuri, 7 august 2013

Instalatorii

                                Sunt în general nişte persoane drăguţe , amabile şi bine crescute . Cu o pregătire profesională deosebită , sunt în măsură să strice orice , oricând şi au întotdeauna la îndemână o scuză pentru asta : ştiţi , instalaţia este cam veche şi asta este tot ce am putut face . :) . Desigur , ca şi în alte situaţii , excepţiile confirmă regula !
                                Cu două săptămâni în urmă , sub directa îndrumare a preşedintelui asociaţiei de proprietari (wau , ce tare !) , pe care culmea , îl şi plătim să fie ceea ce este , o echipă de instalatori a început să schimbe ţevile de apă rece din subsolul tehnic al blocului unde cu onor locuiesc . Foarte bine , a-ţi fi tentaţi să spuneţi ! Exact aşa am zis şi eu , la început . Două zile apa rece a fost oprită , de la 9 la 17 . Destul de neplăcut , dar ăsta-i preţul confortului (a fi racordat la reţeaua de distribuţie de apă este deja confort , dacă tragem un ochi pe rezultatele referendumului) . După aceste crunte suferinţe , presiunea apei reci la baie s-a modificat dramatic , în sensul că de abia mai curge .
                                  Într-una din zile văd echipa care lucra cu spor la o scară alăturată şi mă apropii să le spun despre apa rece la mine în baie . Cu greu am reuşit să smulg un răspuns la salut (probabil că întotdeauna când un client se apropie de ei , are ceva să le reproşeze şi ei ştiu asta) şi le explic cum stă treaba . Unul dintre ei aproape că nu şi-a ridicat privirea de la robinetul cu bilă pe care îl manevra , de frică să nu îi dea cu virgulă . Celălat m-a privit cu o faţă nevinovată şi mi-a comunicat că nu e vina lor . În zadar le-am spus că eu nu caut vinovaţi , problema există şi ar trebui rezolvată , ........ Un telefon a început să sune şi interlocutorul meu l-a scos  din buzunar , a răspuns şi s-a îndepărtat , lăsându-mă cu ochii .....la robinetul celuilalt .
                                  Când m-am întâlnit cu preşedintele (blocului , nu vă emoţionaţi !) i-am spus ce şi cum . Spre surprinderea mea plăcută , a zis că o să vorbească cu meseriaşii şi să nu-mi fac nici o grijă , nu o să îi plătească până treburile nu sunt duse la bun sfărşit . Pfiuuu , am zis eu în gând , ce om de treabă ! Când am achitat cheltuielile de bloc , i-am spus administratoarei despre rezultatul parţial al lucrului în beci şi am constatat că atât ea , cât şi soţul  au fost foarte impresionaţi de problema mea . Chiar , oare de ce este tipa însoţită mereu de soţul ei ? Are mustrări de conştiinţă pentru banii încasaţi şi îşi aduce jumătatea să pară un volum mai mare al ...deranjului ?
                                  No bine , no ! Ieri , în scara blocului , ghici cine ce făcea : administratoarea (plus soţul , evident) şi preşedintele tocmai îi plăteau patronului echipei vesele bănuţii pentru munca depusă . Tensiunea arterială a urcat brusc şi am încercat să îi explic domnului conducător de joc cum nu mai curge aşa cum ar trebui apa rece la mine în baie . Evident că având buzunarele pline , a început să-mi explice din tainele ţevilor şi că la baterie este o sită ..... , dar ei nu au ...... , ........ . Îl invit la faţa locului şi o dă din colţ în colţ : el nu are ce face din beci , că sigur s-a adunat rugina pe undeva şi s-a înfundat , ..... , şi la intrarea în apometru este un mic filtru , ...... . Şi nu era normal să fii plătit atunci când lăsai lucrurile în starea lor de dinaintea marii intervenţii ? Ba da , zice el , dar ..... . Preşedintele s-a cărat tiptil . Problema  a rămas ca la început . Banii au fost încasaţi . Fraierii să-şi rezolve singuri surprizele .
                                 Despre instalatori , numai de bine ! A , era să uit : la firma asta plătesc abonament lunar de patru lei de câţiva ani , că aşa este la modă acum .
                                 

                                 
                                

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu