miercuri, 28 august 2013

Limba

                    Noastră cea de toate zilele este şi a fost mereu pradă celor care doresc să o ... reinventeze ! :)  Acum , în plină epocă a internetului , aceste poceli sunt transmise cu mare viteză şi au o mai mare putere de propagare spre deosebire de secolul trecut , când scrisorile ajungeau mai anevoie .
                    Un prieten bun , Gelu Mitea , îmi scria întro scrisoare în data de 26.07.1991 următoarea poezie , fără a preciza dacă îi aparţine sau este culeasă din zona sa folclorică (Olteniţa , judeţul Călăraşi) :

                                                       Pruţu şi Ghioala
                                                                          de Nicuşor Puişor
 
                                       Tursul ce a iţit din puturească
                                       Un chiţobag a ţiripat şi el
                                       E drept cam bumburlac     
                                       Dar zdrumbăloaia încă bleagă
                                       A cropolit chiar lângă lac :
                                          - Da' ce piţindreaua mea
                                          De burtă şleampă
                                          Mi-ai beleştit flocoroina
                                          Iţime-ai bija să mi-o bleagă !
                                       Andalina mult mi-e dragă .....
 
                            No bine , no ! Ce ziceţi ? Eu nu mai am nimic de adăugat !
 

2 comentarii:

  1. Eu cred ca-i o poezie de dragoste stil repros.Tinand cont de rima bleaga langa draga...si inca de doua ori.

    RăspundețiȘtergere