sâmbătă, 20 septembrie 2014

Vâltoarea

Lumii în care trăim pur și simplu creează un amalgam de reacții personale, multe dintre ele așezate ca pe calapod pe sentimentul deja existent: „știam eu că nu este chiar în regulă această chestiune!”. Desigur că undeva, în fundal, rotițele se tot învârt și creează în orice moment o stare generală care uneori este asemănătoare unei amețeli a minții: chiar așa? Da, din păcate, zic eu, chiar așa! Circ pe bandă rulantă, nu alta! Din toate părțile vin informații despre fapte controversate, cel puțin din punctul de vedere al moralei ....
Europarlamentarul Mircea Diaconu ajunge iarăși în atenția opiniei publice tot cu povești puțin dubioase: a făcut declarații despre susținerea unui proiect la capătul căruia o sumă importantă de bani (europeni) ajunge la Câmpia Turzii, în ajutorul șomerilor proveniți de la fostul combinat de industria sârmei. Ei bine, un alt europarlamentar român spune că inițiativa îi aparține ..... hmmm, iar Diaconu, iar îndoieli. Este oare posibil să existe fum fără foc?


Începutul anului școlar a fost prilejul perfect pentru unii politicieni români de a ne arăta cine și ce sunt ei de fapt. Pentru a câta oară? Întrebare retorică, firește! În timp ce primul pupător de icoane făcătoare de minuni al guvernului vine și ne spune că nu există copii de clasa întâi fără smartphone, ministrul care trebuia să asigure manualele pe băncile tuturor noilor sosiți în școală umblă cu ...vulpea vopsită! Ar mai fi ceva de spus despre ceea ce cred ei că sunt și ceea ce credem noi, tot mai mulți, despre ei? Ideea nu-mi aparține, dar bine a spus cine a spus : există mai multe Românii!


Din una din acele Românii face parte și biserica, la instituție mă refer. Tot gândindu-se la timpul ce va să vină, un sobor de preoți a avut o idee ca o străfulgerare: cum ar fi dacă ne-am ajuta pe noi, ajutându-i și pe credincioși în același timp?  De aici până la crearea unei bănci (da, știu, va fi cel mai probabil o instituție non-bancară, un fel de casă de ajutor reciproc!) nu a mai fost decât un pas! Și uite așa, dacă ești ortodox și ai un venit constant, poți să mergi la biserică să iei un credit! Mai știți reclama aia cu zânul? :)) Ce aproape de adevăr era!


În noile grile de toamnă ale televiziunilor apar, cum este aproape normal să fie, unele schimbări, unele surprinzătoare chiar. Umblă vorba-n târg cum că Moise Guran nu s-ar regăsi pe grila de toamnă a TVR. Din punctul meu de vedere, această renunțare la o emisiune bună despre mersul țării este o pierdere pentru TVR. Pentru simplul fapt că nu pot influența această decizie (ca multe altele, din păcate, în țara asta!), deși plătesc abonament, nu pot decât să spun că scade numărul persoanelor pe care le apreciez și care lucrează la această instituție. Căreia, repet, îi bag bani în buzunar lunar, indiferent de opțiunea mea.


Morala: nu știu dacă lumea e prea mare sau eu sunt prea mic, habar n-am dacă toate acestea sunt lucruri normale sau nu (în opinia mea nu!), dar tot ce se întâmplă în jur mă privește și pe mine și ar fi indicat dacă am vorbi și noi, cu toții, despre direcția în care ne îndreptăm ... Tu ce părere ai despre cele scrise mai sus?

12 comentarii:

  1. Politica şi politicienii mi-au demonstat de atâte ori că nu însemn nimic încât nu îi mai urmăresc. Au ajuns la un aşa înalt nivel de nesimţire încât mi se face greaţă, la propriu. Aşa că mi-am dat o vacanţă de mici bucurii persoanle. Oricum, în ţara asta părerea mea, ca om, nu înseamnă nimic.
    În altă ordine de idei, după ce am ieşit în stradă de atâtea ori şi am văzut că suntem câteva mii din 2 milioane şi jumătate de locuitori ai oraşului, mi-am zis că procentul absent îşi merită conducătorii!

    Soborul de preoţi a avut ideea de a dat bani cu camătă! :(
    nu comentez!

    Moise Guran este un personaj părtinitor şi manipulator. Dacă ar fi fost obiectiv, m-aş fi necăjit. Aşa... joaca dintre ei nu mă interesează.

    ...
    eram şi eu la cafea, relaxată... şi-mi vii cu ... sâmbăta, de dimineaţă! :(
    Weekend plăcut şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1) sper că după cafea, starea ta de spirit s-a mai îmbunat, regret că te-am întristat ....
      2) sensul cuvântului sobor este și acela de adunare, consfătuire, sfat, așa că nu am greșit când am scris că un grup de preoți s-a gândit la căpătuială, înființând o mică ....bancă, aici în sensul de afacere în care se împrumută bani CU DOBÂNDĂ;
      3) despre oricare realizator de emisiuni tv putem spune că este manipulator, cert este că vorbim despre formatori de opinie. Diferența o face felul în care rezonăm cu ceea ce spune fiecare dintre ei.

      Ștergere
    2. 1. nu m-ai întristat, spuneam şi eu aşa bosumflată... :)
      2. ştiu ce zici, chiar mai multe decât crezi,
      eu făceam referire la o parabola din BIiblie :
      "Şi intrând în templu, a început să scoată pe cei ce vindeau şi cumpărau în el. Zicându-le: Scris este: "Şi va fi casa Mea casă de rugăciune"; dar voi aţi făcut din ea peşteră de tâlhari. " Luca 19, 45-46
      (înainte de a comenta am citit şi articolul la care ai făcut trimitere, ca să ştiu exact despre ce vorbesc)
      3. când devin formatori de opinie e şi mai rău. Diferenţa, în opinia mea, este dată de onestitatea lui şi de adevăr.
      Dacă îţi place Guran e ok.
      Respect orice părere, orice alegere.
      Eu mi-am spus părerea. Nu înseamnă că vreau să ţi-o schimb pe a ta.

      O seară frumoasă!

      Ștergere
    3. Acum, că s-au lămurit lucrurile, mă simt mai bine! Nu mă deranjează absolut deloc să aibă o altă părere cei din jurul meu, dimpotrivă doar așa progresăm. O seară faină îți doresc și eu! :)

      Ștergere
  2. Buna retrospectiva. De ex. de faza cu banca popilor nu stiam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, regret că nu am scris și ceva pozitiv. Aș fi vrut ...

      Ștergere
    2. Scrie ceva gen G+ sau FB:
      E weekend!

      Ștergere
    3. Da, este o idee bună să mai lăsăm grijile deoparte până luni! :)

      Ștergere
  3. Până una alta, TVR a comunicat că Emisiunile "Biziday", cu Moise Guran, "Vorbeşte liber", cu Sorin Avram, "Foc încrucişat", cu Alina Stancu şi Cornel Nistorescu, şi "Starea naţiei", cu Dragoş Pătraru, vor fi difuzate în continuare la TVR, ca şi până în prezent.

    RăspundețiȘtergere
  4. buna asta cu banca+biserica :))
    incredibil ce idei de a face bani au...ca tot se zice ca nu luam averile cu noi in mormant si ca cea mai amre bogatie e cea sufleteasca :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No bine, no! :) Banca cu banii, credința cu sufletele! La pachet!

      Ștergere