miercuri, 7 mai 2014

Progresul

                     În tehnologiile de tot felul este situat pe un loc fruntaș pe ordinea de zi a primăriei din frumosul oraș în care locuiesc. Cum care oraș? Cluj Napoca! :)) Nu am să vă aburesc prea tare cu introduceri, așa că iată subiectul de azi: parcarea cu plată de pe domeniul public. Mai exact, locurile de parcare din zonele centrale pentru care trebuie să plătești pe durata staționării pe locurile marcate și semnalizate corespunzător.
                     În zona centrală a orașului sunt aproximativ 3250 de locuri de parcare cu plată orară, împărțite în Zona I și Zona II. Plata se face către serviciul Parcări al primăriei pe mai multe căi: prin cumpărarea de tichete răzuibile, de diverse culori; prin cumpărarea de tichete de parcare de la automatele special destinate acestui scop și, de la sfârșitul anului trecut, prin SMS! Ei bine, aici doresc să ajung! :)) Plata prin SMS este extrem de simplă, costă 0.45 euro + TVA și asigură o oră în Zona I și două ore în zona II. Aici este șpilul, dar să termin de prezentat: numărul scurt la care se transmite un SMS este 7420 din orice rețea de telefonie mobilă. Pentru Zona I mesajul este 401 urmat de numărul de înmatriculare, pentru Zona II, ați ghicit, 402 urmat de numărul de înmatriculare. Foarte fain și modern, în ton cu vremurile pe care le trăim! Total de accord, dar....
                     No bine, no! Întotdeauna există un dar! Am observant că se întâmplă tot mai des ca aparatele care eliberează tichete de parcare din Zona II sunt mai tot timpul ....defecte! Este posibil să fiu eu cârcotaș, dar lucrurile stau cam așa: minimul prin SMS este de două ore și, chiar dacă ai nevoie de doar 30 de minute, taxa pe care o plătești este aceeași. Tichete răzuibile nu sunt în chiar toate magazinele pe unde ai tu treburi, aparatul este out of service, așa că soluția este plata prin SMS! Primăria încasează mai mulți bani pentru un servviciu de care eu nu am nevoie, dar este singurul la dispoziție! Mă rog, ar mai fi amenda...
                     Da, știu, au fost simple coincidențe, dar eu nu cred în coincidențe! Argumentul meu este cel de mai sus! În altă ordine de idei, nu este așa de rău ca primăria să aibă bani mulți, doar orașul este mare și este costisitor să-l gospodărești corespunzător! Și totuși, cu tichet, cu tichet era...mai ieftin! :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu