sâmbătă, 28 iunie 2014

Domnișoara

Simona Halep a reușit, pe lângă performanțele deosebite din tenis, să facă adevărate minuni în sufletele românilor. Spectatori obișnuiți sau susținători înfocați ai competițiilor sportive, cu toții stau cu sufletul la gură atunci când Simona joacă. Adevărate bariere emoționale au fost rupte în inima mea, care nu m-am dat în vânt niciodată după transmisiuni sportive. Nici nu vă mai spun că televiziunile din România se fac luntre și punte 1) să transmită meciurile de fotbal; 2) să caute ismenele tuturor jucătorilor de fotbal, localurile unde ascultă manele și târâturile care ajung vedete datorită abilităților sexuale dovedite fix în fața acelorași fotbaliști; 3) să ia interviuri pe care le difuzează la ore de maximă audiență patronilor din fotbal care, printre alte calități, sunt campioni la mâncat semințe în unitatea de timp stabilită. Poate și pentru că asta cere telespectatorul român, dar o las baltă, ideea de azi este alta.
Mărturisesc ușor jenat că nu știam mare lucru despre tenis până ce am urmărit turneul de la Roland Garos, moment în care am scris aceste rânduri. O ușă s-a deschis înaintea ochilor mei, am trăit cu mare emoție finala acelui turneu, am fost impresionat la maxim de felul elegant în care această domnișoară joacă tenis. Un adevărat balet pe un teren de zgură, o grație în mișcări și multe figuri de tenis pe care cu mare greutate a reușit Sharapova să le învingă la puncte, dar nu și la urmele lăsate între români, care au de multă vreme nevoie să se alăture unui simbol în lumea sportului. Admirația a curs valuri, profesioniștii vorbesc frumos, impresionați de perspectiva acestei sportive. Tenisul este un sport individual, în care totul depinde de forma ta fizică, de psihicul tău, de mentalitate, de perseverența cu care te-ai pregătit ani buni, adeseori de două ori pe zi. Cinste familiei Halep care a făcut sacrificii importante pentru a menține antrenamentele Simonei la standarde ridicate!
Acum este în plină desfășurare un alt turneu faimos: Wimbledon 2014!  Altă Mărie, cu altă pălărie, dacă îmi este permis să spun așa! Adică se joacă pe iarbă, da, tot tenis, dar este un pic altfel! Sau mai mult altfel! :)) Primul tur, ziua a doua a competiției, 17.06.2014: Halep-Pereira (Brazilia) 6-2,6-2. Partidă faină, de acomodare cu iarba, cum se spune! Turul doi, ziua a patra a competiției: Halep-Tsurenko (Ucraina) ...emoții toată ziua, da, da, chiar și eu am stat lângă televizor până seara, când, pe la ora 22.20 a venit anunțul că meciul s-a amânat pe ziua următoare: ploaia englezească a stricat socotelile! În fine, ziua a cincea a competiției: Halep-Tsurenko 6-3, 4-6, 6-4! Bravo Simona! Partida a fost mai grea decât părea la început și a fost necesar un set decisiv, câștigat cu mari emoții (din partea mea, cel puțin!) de româncă! Calificarea în turul trei al acestei competiții este o premieră în cariera Simonei.


No bine, no! Iată că am ajuns în turul trei al competiției! Cine să fie adversara Simonei? Am scotocit pe net și am găsit: azi vom vedea partida dintre Simona Halep și Belinda Bencici, din Elveția, care va avea loc după ora 15.30. Succes Simona! Și ce dacă Bencici este considerată copilul minune al tenisului (are doar 17 ani), poți să treci cu bine în săptămâna a doua a competiției! 
Așadar, dragii mei, țineți aproape! Haaaai, Simona! :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu