miercuri, 26 iunie 2013

Cuvintele

                      Pot fi împărţite , dintr-un anumit punct de vedere , în două categorii : calde şi reci . În funcţie de starea de spirit a celui care le scrie (rosteşte) ele pot deveni dezmierdări pentru suflet sau gloanţe care şuieră pe la urechi . Sunt fie atingeri drăgăstoase , fie lame tăioase .
                      După cum au spus-o alţii înaintea mea , cuvântul este o armă de temut . Cu ajutorul lui poţi manipula mase mari de oameni cu o educaţie precară , care adeseori se suprapun peste o situaţie socială îndoielnică (sărăcie) . Tot cu un cuvânt poţi dărâma castelul de nisip al parveniţilor , al celor care nu sunt în realitate ceea ce vor sau au ajuns . Judecătorul rosteşte un cuvânt în urma căruia un destin se schimbă . Cuvântul bisericii (ca instituţie) creează stări de spirit greu de combătut . Primul cuvânt al unui copil aduce o mare bucurie în familia sa . A-ţi respecta cuvântul dat este o chestiune de onoare care te încadrează într-un model comportamental bine determinat .
                      Un bun orator adună cu uşurinţă un mare număr de oameni în jurul său . Cu ajutorul cuvântului transmite mesaje la care rezonează gândirea ascultătorilor . Nu în ultimul rând , contează enorm tonul şi felul în care rosteşti un cuvânt . Poţi transmite sarcasm , teamă , îndoială sau haz doar cu o inflexiune a vocii . Aceste talente se cultivă în ceea ce în vremurile noastre numim generic ştiinţe ale comunicării .
                      Vin şi întreb : avem nevoie de educaţie în domeniul comunicării ? Primul răspuns : da ! Dacă am comunica mai bine  , am progresa mai repede şi mai uşor , ne-am respecta cu adevărat unii pe alţii şi am elimina din comportamentul cotidian ,,capra vecinului " . Hmmm ! Oare ce este rău în povestea asta cu capra vecinului ? Dacă doriţi , puteţi să-mi lăsaţi răspunsul vostru .... , folosindu-vă de cuvinte , evident !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu