luni, 17 iunie 2013

Gazul

                      Nostru cel de toate zilele ne.... cam arde la buzunare! Ei, na !Nimic nou pe lume, aşa-i ? Nu doresc să intru în veşnicele poveşti cu unităţile de măsură la care se raportează facturile noastre , la faptul că nu se poate face o analiză independentă a puterii calorice a gazului , că băieţii deştepţi fac ce vor nu numai în ţărişoara noastră , ci peste tot . Cel puţin prin Europa , după părerea mea . E-on Gaz este un gigant , care oricum nu bagă în seamă un client ca mine (aproape nici nu ştie că exist!) .
                      De aproximativ două luni în zona unde locuiesc eu s-a schimbat reţeaua de distribuţie a gazului , un lucru demn de laudă , care este important pentru siguranţa noastră . Dar , întotdeauna există un dar , nu am fi în România dacă ceva dubios nu s-ar întâmpla la fiecare schimbare , indiferent despre ce vorbim . Menţionez de la început că este posibil să nu am dreptate , aşadar , dacă bat câmpii , îmi cer scuze anticipat . Pe străzile şi aleile de jur-împrejurul blocului , la o adâncime considerabilă , pe un pat de nisip , meseriaşii au îngropat conducte groase din ...plastic sau ceva material asemănător , oricum nu metalice . La fiecare bloc au făcut ramnificaţii faine , dar prea subţiri :

 



                      Iată cum arată lucrarea de branşare la blocul meu . Nu vi se pare cel puţin neobişnuită dimensiunea ţevii de sub cutia în spatele căreia se ascune un regulator de presiune ? Pe acolo se alimentează 39 de apartamente şi ar trebui să asigure buna funcţionare a 78 de focuri . Spun ar trebui deoarece nu avem montate decât trei centrale termice de apartament . Ca să fie treaba pur românească , se poate observa că diametrul conductei care iese din pământ este mai mare decât cel al ţevii care face legătura cu regulatorul . La un bloc vecin , lucrurile stau asemănător :

 


                   De când cu noile branşamente , se vede cu ochiul liber că flacăra la aragaz nu mai are aceeaşi dimensiune şi , nu zâmbiţi vă rog , durează cu cel puţin o treime mai mult timp să prepari aceeaşi mâncare . Despre cuptor ce să mai zic : până se coace o pizza sau se face o friptură , limbezi lângă aragaz . Evident că am făcut o sesizare la e-on şi domnii care au venit au măsurat presiunea la regulatorul pentru centrala termică şi au spus că totul este în regulă . Norocul lor a fost că nu eram acasă , că mă vedeaţi la ştirile de la ora cinci cum îi fugăream prin cartier !
                   Pun în discuţie următoarele :
1. s-au schimbat regulile în ceea ce priveşte dimensiunile ţevilor de gaz ? Cea de deasupra regulatorului a fost calculată sigur pentru 39 de apartamente  ,despre cea de jos am mari îndoieli ;
2. dacă s-a redus diametrul , logic ar fi să fi crescut presiunea astfel încât să se poată transfera aceeaşi cantitate în aceeaşi unitate de timp , nu ? Totuşi am mari îndoieli că aşa stau lucrurile deoarece cum ar putea să creeze presiuni diferite pe conducte principale diferite ? Nu s-au schimbat (încă) conductele principale nici în tot cartierul , dar în tot oraşul .
3. este posibil ca , dintr-un motiv sau altul , să fie o greşeală sau o neatenţie ? Dar chiar la toate blocurile ?
                 Cine ştie despre ce şi cum stau lucrurile cu e-on-ul ăsta ? Este cineva din domeniu care să mă poată lămuri ? Prin zonele pe unde locuiţi se întâmplă lucruri asemănătoare ?


                 P.S. Ştiu că am tot repetat ,,ţevi'' şi ,,conducte'' , dar îs nervos , no ! Cum să le fi spus altfel , dacă sunt ..... ţevi ? :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu