vineri, 7 iunie 2013

Sănătatea

                 Este apreciată cel mai adesea atunci când .... nu o mai ai . O stare generală bună te face să crezi că binele este firesc şi că nu ţi se poate întâmpla chiar ţie să te îmbolnăveşti . Sau unor persoane pe care le cunoşti .
                 Săptămâna aceasta  am aflat că un amic a avut parte , de curând , de surprize neplăcute : două preinfarcturi în cinci zile ! O stare de nelinişte m-a cuprins , o agitaţie interioară şi evident , părerea de rău că i s-au întâmplat asemenea evenimente medicale . Un om în putere , la 46 de ani , nu se aşteaptă  la  asemenea surprize din partea inimii . Citim prin presă despre faptul că un efect secundar al vieţii moderne , pline de stres , este micşorarea vârstei la care apar afecţiuni severe ale inimii , dar , no , asta e acolo , în ziare . Fiecare speră să nu ajungă să facă parte din statistici . Puţini dintre noi , care încă n-am păţit-o , facem ceva pentru a preveni apariţia bolilor . Peste tot în jurul nostru sunt îndemnuri de a face sport , de a fi cumpătaţi la masă , de a evita alcoolul în exces , despre ţigări nu mai vorbesc , dar parcă nu ne pasă ! Doar alţii se îmbolnăvesc ... de inimă !
                Din păcate , selecţia naturală lucrează şi , în cele mai multe cazuri , noi îi dăm o mână de ajutor . Despre sistemul medical nu vreau să deschid discuţia , am mai scris pe aici care este percepţia mea . Amicul despre care am scris mai sus a zis clar : ,, dacă ai bani , trăieşti , dacă nu , posibil să nu ! '' Dacă la Institutul Inimii din Cluj diferitele materiale medicale necesare unei intervenţii nu prea erau , din diferite motive , aceeaşi echipă medicală a efectuat cu succes , sper , montarea a două stenturi , pentru modesta sumă de 3950 de euro , la o clinică privată . Este clar , nu ? Dacă ai ceva bănuţi şi nu ai ghinion să te îmbolnăveşti prea tare , mai trăieşti , dacă nu , nu .
                 Un fost coleg îmi spunea cândva că perioada de la 40 la 50 de ani reprezintă cea mai periculoasă etapă din viaţa unui bărbat . Cine trece de această vârstă , o mai duce mult şi bine . Oare chiar aşa să fie sau sunt doar baliverne ? Pe atunci mie nu îmi păsa , aveam cel mult 30 de ani . Acum a venit rândul meu să încep să am emoţii !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu