miercuri, 5 iunie 2013

Examenul

                      Pentru obţinerea permisului de conducere l-am susţinut prima dată în 1994 . Zic prima dată deoarece am susţinut de trei ori asemenea examene , pentru categorii diferite , în 1994 , 1995 şi 2004 . Scriu aceste rânduri pentru a vă povesti o întâmplare negativă cu poliţişti , cel puţin pentru mine . În urma poveştii de la Sibiu am primit semnale că poliţiştii nu sunt prea iubiţi . Şi nu prea înţeleg de ce (oare ?) . :))
                     Am făcut şcoala de şoferi în toamna anului 1993 şi am fost planificat la examen pe la jumătatea lunii decembrie . La intrarea în sala de examen (teoretic) un poliţist (era maior) a tras concluzia că buletinul meu de identitate nu este chiar în regulă . Pe ultimele pagini şi pe coperta din spate erau trecute numele unor fete şi numerele lor de telefon sau adresa ! Buletinul meu era modelul acela vechi cu mai multe file şi tocmai ce îi fusese prelungită valabilitatea cu încă zece ani . Întrebarea este : cel de la evidenţa populaţiei nu a văzut că buletinul era neconform şi că trebuia să îl înlocuiască şi nu să-i prelungească valabilitatea ? Precizez că :
1. la acea vreme buletinele erau valabile zece ani şi puteau fi prelungite pe încă zece ;
2. era interzisă orice adnotare pe filele acestuia ;
3. pe atunci biroul de evidenţă a populaţiei era în compunerea/subordinea poliţiei ;
4. la 14 ani şi imediat după aceea nu eram prea impresionat de faptul că nu aveam voie să notez numele unei fete faine chiar pe ....buletin .
                      Ei bine , maiorul nu mi-a permis accesul în sala de examen , ba mai mult , mi-a anulat buletinul , scriind pe fiecare dintre paginile lui , cu pixul din dotare , anulat şi apoi şi-a trecut numele în clar şi semnătura . Consider că a fost un exces din partea lui , altă treabă avea el acolo . A distrus speranţa mea de a avea permis de sărbătorile de iarnă din acel an (maşină deja aveam). În câteva zile mi-am făcut buletin nou , dar circul nu s-a încheiat . Ticălosul de maior a pus dosarul meu la el în dulap şi eu am mers în zadar la ghişeu pentru a mă reprograma . După mai multe peripeţii , am reuşit să mă planific la examen abia anul următor , în 13 ianuarie , zi în care am obţinut dreptul de a conduce autoturisme pe drumurile publice .
                      Despre poliţistul cu pricina am auzit la radio , câţiva ani mai târziu , că a fost dat afară deoarece a dat răspunsurile corecte unei candidate în timpul examenului , pe motivul penibil că aceasta nu ştia bine limba română şi nu înţelegea întrebările . Cum s-ar spune , l-a ajuns blestemul trabantului galben ! :)
                      Morala : NU toţi poliţiştii sunt OAMENI !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu