joi, 27 iunie 2013

Biroul

                      Este locul de la serviciu unde îţi desfăşori activitatea sau o parte însemnată din aceasta în funcţie de profesia pe care o ai . Este uneori doar masa şi scaunul pe care stai , alteori încăperea unde sunt aşezate lucrurile cu ajutorul cărora îţi faci treaba . Şi obiecte aduse de tine , care personalizează locul şi îl face mai prietenos , doar ne petrecem o mare parte din viaţă la serviciu, nu?
                      Este limpede faptul că eşti obligat să împarţi acest birou cu colegii de serviciu , lucru care se întâmplă uneori în afara voinţei tale . Drept pentru care faci tot ce poţi să-i ţii departe pe cei cu care nu ai nimic în comun .
                      Zilele trecute , un coleg a venit în vizită la biroul pe care îl împart cu alţi doi confraţi , cu care sunt din fericire prieten . Am fost bombardat de complimente : ce fain e aici la voi , ce acvariu frumos aveţi , ce interesante sunt cărţile de pe rafturi (,,parcă privesc la biblioteca mea !") , cu cine ai mai amenajat aici şi tirul întrebărilor întrerupte de laude nu mai contenea . Am răspuns politicos . Şi atât . A făcut primul pas : ,, ştii , vine căldura şi ventilatorul pe care îl aveţi nu va face faţă ! Vă mai aduc şi eu încă unul !" ,, OK , mersi ! am zis . Dar care este motivul pentru care mă îndatorezi ?" ,, Să fiu şi eu bine primit când vin pe aici !"
                     Aha ! Deja am presimţit că este ceva în neregulă , dar dacă eu nu încerc să invadez spaţiul altuia , am aceleaşi aşteptări de la ceilalţi . Peste două zile , o nouă vizită . Şi o nouă surpriză . ,, Daa , de unde aveţi cărţile de pe rafturi? Cine le-a adus ?" ,, Daa , de ce întrebi ? " , îl îngân eu . ,, Păi şi eu am avut EXACT aceleaşi cărţi mai de demult şi nu le mai găsesc !" Poftim ? Indignarea m-a sufocat pur şi simplu ! Ca să evit discuţiile neplăcute pentru toţi şi în acelaşi timp să-i arăt clar că m-a jignit şi nu este binevenit , i-am pus ventilatorul în braţe şi l-am invitat afară .
                    Două observaţii :
1. Sunt bucuros că nu trebuie să împart biroul cu asemenea persoane ;
2. Sunt norocos că sunt prieten cu colegii de birou .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu