joi, 2 aprilie 2015

Dintotdeauna

Am crezut în oameni. Lecturile mele, încă din copilărie, m-au determinat să cred că dacă doresc, oamenii pot muta munții, la propriu și la figurat. O provocare mult peste ceea ce credeam eu că este posibil să se întâmple în țara asta jumulită de proprii săi cetățeni este proiectul construirii unui spital pentru copii, în București, exclusiv din banii donați de noi, românii care credem că mai există șansa renașterii acestei nații. Solidaritatea înseamnă totul în situațiile în care viața unui copil atârnă de un fir de păr.



Așa cum am mai scris aici, Alex, un tânăr tătic din capitală, și-a propus să construiască un spital din donațiile făcute de cei care sunt interesați să miște lucrurile în bine, de cei care mai cred în voluntariat și în faptele bune. Deși costurile sunt estimate la 80.000.000 lei, nebunia este rezolvată relativ simplu, cu un slogan extraordinar, care pe mine m-a prins: „Dă-mi 1 leu, te rog! Ca să construim un spital pentru copii!” Deși donațiile au început efectiv în 24 februarie, până acum s-au strâns în conturi 21.786,64 lei și 430,22 Euro. Știu acest lucru din extrasele de cont publicate de Alex săptămânal pe site-ul 1leupunctorg. Fix din motivul transparenței totale, oricine poate vedea în orice moment câți bănuți s-au strâns și pe viitor și cum vor fi aceștia cheltuiți.

Ieri am fost la banca la care are Alex deschis contul cu gândul să donez și eu o mică sumă de bani și am avut surpriza că pentru a „ț” oară o bancă poate încurca orice faptă, oricât de bună ar putea fi ea. În primul rând, ING are în Cluj Napoca o singură agenție (sucursală sau ce o mai fi ea) unde există casierie, adică un ghișeu unde să pot depune bani într-un cont. Ați ghicit că eu nu am nimerit-o pe aceea, așa că am plecat acasă surprins neplăcut și uitând să întreb care este comisionul pentru un transfer bancar făcut, online spre exemplu, dintr-un cont al meu de la altă bancă într-un cont ING. Sunt convins că acesta există și nu doresc să donez 10 lei, spre exemplu, și banca să „comisioneze” 6 dintre ei. Eu vreau spital, nu bancă bogată, fie-mi scuzată îndrăzneala! Acum ajung și la ceea ce doream să vă spun: în curând (probabil în două săprămâni), acești oameni inimoși, care au pus la cale un plan extrem de îndrăzneț, vor avea gata o ONG, cu conturi deschise la o bancă unde au negociat comisioane zero la depunerea de numerar. Mai mult, cei care veți dori, puteți dona 2% din impozitele plătite anul trecut către această organizație.... leu cu leu se poate face spitalul, așa cum, cu multă vreme în urmă, leu cu leu s-a făcut Ateneul Român în aceeași capitală, acum și europeană. :)

No bine, no! Tu ce faci cu mărunțișul primit rest? Ai vrea să faci o faptă bună? :)
Era să uit: Alex are un blog personal, de unde puteți să aflați noutățile, cum ar fi de exemplu alergarea organizată într-un parc din București fix cu acest scop: de a strânge rândurile în jurul acestei idei de excepție! Jos pălăria în fața ta, Alex!






8 comentarii:

  1. un om tenace, merita sa reuseasca si am convingerea ca nu va ramane singur in demersul lui...
    sa ne tii la curent, cu siguranta multi bloggeri care trec pe aici vor aduga o fapta buna celor facute de Alex...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai să-i fim aproape, tocmai pentru că merită să reușească! :)

      Ștergere
  2. Este uor să construiești și mult mai greu să menții pe linia de plutire...

    RăspundețiȘtergere
  3. E excelenta initiativa! In Bucuresti sunt cutii pentru maruntis prin farmacii sau diverse magazine. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt cu totul încântat de curajul omului din spatele acestui proiect! :)
      Jos pălăria!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc în numele tuturor celor care cred că un vis se poate îndeplini! :)

      Ștergere