vineri, 16 octombrie 2020

Discriminare

Surprinzatoare .... cel putin pentru mine

Cluj Napoca, Calea Floresti, Farmacia Doctor Max +, 16 Octombrie 2020, la ceas de seara....

Intru in farmacie, totul in regula, doua farmaciste, doua cliente, eu al treilea, toti cu masti, fara sa ne inghesuim, in ton cu temerile de sezon, ca sa zic asa.... Una dintre farmaciste este preocupata sa scaneze si sa faca oarece, conform fisei postului.... Vine randul doamnei din fata mea.... Aceasta arata cu degetul farmacistei randul de sus cu medicamente....

- Acesta il doriti? intreaba doamna de dincolo de tejghea....

Clienta scutura din cap si arata mai in stanga.... nici un sunet ....

- Acesta? Antinevralgic forte?

Clienta aproba inclinand din cap....

- Aveti un card la noi? 

Doamna din fata mea nu reactioneaza nicicum.... intelegem cu totii ca are deficiente de auz, cel putin.... farmacista ii arata un card de fidelitate, clienta scoate din portmoneu un card al ,,parintilor Doctor Max", Sensi Blue. Farmacista ii arata ca nu i bun, o intreaba daca doreste sa i faca unul pentru a beneficia de reduceri la medicamente, fluturandu i in fata ochilor un card rosiatic.... Clienta scoate buletinul, il inmaneaza farmacistei care completeaza datele in computer...

- Telefon aveti?

Nici o reactie. Doamna de dupa ghiseu scrie pe o coala de hartie intrebarea. Raspunsul este un scuturat din cap, evident ca o persoana cu deficiente de auz nu prea poate vorbi la telefon (da, unii carcotasi o sa spuna ca in vremurile actuale poti face orice altceva pe telefon, numai sa vorbesti nu!)

- Imi pare rau, o sa va fac un card data viitoare! zice farmacista, desi deja era clar ca nu poate fi auzita.... Cinciprezece lei si cincizeci de bani!

Clienta isi duce mana la cap, gestul este sugestiv ca pretul este unul prea putin prietenos, plateste, isi ia buletinul, medicamentul si pleaca...




Este randul meu. 

- Incredibila discriminare! zic...

- Imi pare rau, nu pot continua inregistraea fara numar de telefon, se scuza farmacista...


De necrezut!  Platforma nenorocitelor de carduri de plastic care ne ingreuneaza buzunarele (si vietile) in speranta unor minimale reduceri la medicamentele fara de care unii dintre noi nu pot trai are ca si conditie de inregistrare a unui client nou numarul de telefon. Daca nu ai telefon, nu existi! Dupa ce ca sunt si asa destul de necajiti, toti cei care au probleme serioase de sanatate sunt tratati cu dispret de sistemul cardurilor de fidelitate, o mare mizerie de care, va asigur, ne putem lipsi cu totii....

Cum iti educi clientii, asa ii ai, spune o vorba plina de cinism din sectorul vanzarilor....

Sunt trist ..... povara deficientelor de auz este foarte tare ingreunata de noi, cei care nu stim despre ce este vorba, sanatosi fiind.

6 comentarii:

  1. Daca si pentru a se emite un card de fidelitate de acest gen sunt astfel de reguli - nici nu stiu ce termen sa folosesc... Oricum, este inca o dovada, daca mai trebuia una a lipsei de empatie pentru oameni in general si fata de cei cu probleme in special.
    Mi-a placut exprimarea : 'in ton cu temerile de sezon'!
    Extrem de eleganta!

    Sper ca esti bine, Gigi! Un weekend placut sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt bine, multumesc! Sper ca si tu!
      Cand stabilesti reguli, este putin probabil sa ai in vedere toate situatiile posibile, in cele scrise mai sus este dovada....

      Ștergere
  2. E... nu stiu cum sa zic... asa ca mai bine nu zic ce-as vrea sa zic. :)
    Daca n-ai telefon... nu poti fi client "fidel". La ce le-o trebui nr. de telefon? Fapta chiar ca suna bine a discriminare, mai ales in acest caz.

    E enervant obiceiul asta sa tot intrebi clientii daca au card de fidelitate! Daca ar avea, ma gandesc ca l-ar scoate - e logic, nu? Probabil ca au parte de vreun comision, in functie de cate carduri de "fidelitate" intocmesc - altfel de ce s-ar agita atata?

    Numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La inceputuri, parea in regula sa ai card pe ici, pe colo.... Partea neplacuta este ca majoritatea comerciantilor te sufoca cu cardurile lor, in realitate o cale usoara de a crea baze de date despre clienti si obiceiurile lor.

      Ștergere
  3. Cardurile pot fi salvate intr-o aplicație digitala și se scanează direct din telefon. Adică, ai cardul la tine, dar în fapt el sta acasă. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o gaselnita mai veche a unei echipe de ,,dezvoltatori" de aplicatii, mana in mana cu oculta care creeaza baze de date despre obiceiurile de consum ale amatorilor de reduceri pe baza de fidelizare..... In fapt, poate fi oriunde , chiar si aruncat! :)
      Acest raspuns poate fi tratat ca un pamflet! :)

      Ștergere