Nostru cel de toate zilele ....(Pardon, cel de luni pana vineri, că sâmbătă și duminică
pare că o lasă baltă și el ... cum care el? Traficul!)
Deși este greu de
acceptat, traficul din orașul nostru se apropie cu pași repeziți de infernul bucureștean. Păstrând proporțiile, desigur. Situat pe
locul secund într-un clasament al numărului de mașini la mia de locuitori, Clujul se sufocă în
fiecare zi în propria infrastructură,
printre norii de fum de eșapament, în acompaniamentul multitonal al claxoanelor (de lux!).
De parcă nu ar fi fost de ajuns faptul că Mănășturul este
cel mai populat cartier al orașului, investitorii (toți oameni de bine,
desigur!) au pus umărul și au ridicat în imediata apropiere și cea mai mare
comună din țară. Cu toții, fii mai vechi
sau mai noi ai Mănășturului sau Floreștiului, vin și pleaca de la serviciu,
școală, amantă, sală de fitness sau cabinet medical pe aceleași străzi
proiectate în urmă cu peste 30 de ani,
când se circula întro duminică cu numere de înmatriculare cu soț, în cealaltă
cu numere fără soț .... stai, asta să fie o posibilă soluție? Hmmmmm
.....
Dacă mai adăugăm și trecerile de pietoni de la ieșirea din
sensurile giratorii, o idee strălucită a celor plătiți pentru a rezolva problema traficului, și snobismul conform căruia în fiecare familie trebuie să
fie fix, dar fix atâtea mașini câte persoane majore sunt, ba mai mult, plecăm
în oraș fiecare cu a lui, și nu în ultimul rând mașinile de gunoi și/sau cele
care fac aprovizionare micilor și marilor comercianți ziua, când este limpede
și binecunoscut faptul că în lumea
civilizată aceasta (aprovizionarea) se face doar pe timpul nopții, ne apropiem
de schița unui tablou pictat în tonuri
de gri, care ne ajută din plin să fim supărați, depresivi și chiar răutăcioși.
Oare de asta claxonează unii mereu?
Era să uit de taximetriști, dar, mno, asta este o altă
poveste, cred eu ....
Ei bine, să arăți cu degetul este relativ ușor, așa că se
impune o întrebare simplă: ce este de făcut?
Primul răspuns care îmi vine în minte este unul îndelung elaborat: nu
știu! Dacă știam, candidam cu șanse mari la primăria Clujului! Să spui polițiștilor să-și facă mai bine datoria
în aplicarea legilor existente pare simplu, dar dacă suntem noi implicați parcă
nu am greșit așa de grav ..... doar două(sprezece) minute am lăsat mașina pe
avarii, cât mi-am scos ceva bănuți de la bancomat ...... poftim? .....acum am
de unde plăti amenda? ....serios, nu se poate să treceți cu vederea?
De fiecare dată când prind „unda verde” mă bucur de tehnolgia asta care ne schimbă
viața în bine, atunci când prind „unda roșie” deja știu că întârzii la
serviciu. Sau acasă, la masă. Și că veni
vorba de ghinion, voi ați observat că întotdeauna mașinile de pe banda cealaltă
merg mai repede? Da, și voi credeți asta? Păi cine or fi ăia de merg mereu
repede, că eu nu am auzit pe unul să zică așa ceva .....
Dacă scoatem din discuție autostrada suspendată eșuată din
faza de proiect la București și ajunsă de râsul târgului și tunelul pe sub zona
centrala pe axa est-vest a orașului (Mărăști-Mănăștur pentru cei care și-au
pierdut busolele) ce ar mai fi de făcut?
Metroul? Păi ăsta nu-i tot cu un tunel?
Domnu` Gigi, în Bucuresti sunt 1,5 milioane de mașini, la cetățeni și instituții, la care se mai adaugă și cele aflate în tranzit, zilnic.
RăspundețiȘtergereEu nu m-as plânge de traficul rutier din Cluj unde sunt doar 250.000 de masini inmatriculate.
Cu alte cuvinte: o duceți mai bine cu 500% decât Capitala :)
Va pare rău? :)
Nicidecum, domnu' Catalin! Doar ca lucrurile merg spre rau, inghesuiala mare, noxe multe, nervi si toate cele la pachet. Ma gandeam doar ca ne ar fi putut fi mai bine fara toate astea ... Si nici nu suntem in competitie, zic eu.
ȘtergereDe ce nu vă relocați în București? :)
ȘtergereMetroul rezolva o parte din probleme doar...
RăspundețiȘtergereCei care merg cu masinile pe distante foarte mici pentru ca asa s-au obisnuit nu vor renunta la autovehicule pentru transportul in comun.
Asa e in Bucuresti de exemplu.
Sunt si eu convins de acest lucru! O solutie cu bataie lunga ar fi educatia, dar asta dureaza ceva!
ȘtergereDilema mileniului al III-lea - analfabeții funcțional (oamenii care știu să scrie și să citească, dar nu pot înțelege ceva, chiar dacă sunt licențiați) nu mai pot fi educați...
ȘtergereEi bine, după cum era lesne de intuit, nu la ei mă gândeam eu .....
Ștergere