joi, 14 februarie 2013

Plasa

                      Sotia mea a fost ieri la cumparaturi , prin cartier . In drum spre casa a intrat si intrun aprozar  de pe Calea Floresti . Sa cumpere zarzavaturi . Lume putina . Aproape gol aprozarul . La intrare , pe dreapta este amenajat un spatiu pentru depozitarea bagajelor .Un mic dulap. Este complicat sa te plimbi printre rafturi cu sacosele in mana . Pe acest dulap isi pune si sotia mea plasa . Cu alimente .
                      Isi pune in cos cele necesare , plateste la casa si cand ajunge la dulap , surpriza : nici urma de plasa !
                      - Nu a-ti vazut cumva cine a luat o plasa alba de aici ? intreaba sotia pe tanara de la casa .
                      - Nu , imi pare rau ! vine raspunsul .
                      - Am vazut iesind o persoana cu doua plase albe in mana , care s-a indreptat spre Floresti ! intervine in discutie o doamna , bine intentionata de altfel .
                      - Multumesc ! zice sotia si iese in strada , indreptandu-se in directia indicata . Grabeste pasul si vede un batran si o batrana , fiecare cu cate doua plase in maini . Una dintre ele nu le apartinea . Ii ajunge si le spune :
                      - Plasa asta imi apartine !
Batranii se opresc . Sunt trecuti amandoi de saptezeci de ani . Bine imbracati si batrana este chiar si machiata . Se intorc si incep sa se scuze , vorbind stalcit limba romana . Erau maghiari .
                      - Ne scuzati ! Nu am facut-o intentionat !
                      Sotia si-a luat plasa si le-a intors spatele . Lucru de neacceptat pentru mine . Eu as fi chemat imediat politia . Varsta nu este o scuza sa acceptam hotia . Si nici saracia in numele careia putem presupune ca au facut aceasta fapta . In mod sigur maine vor face asta din nou . Si vor ajunge cu plasa altora acasa . Asa cum au facut si alaltaieri .Probabil .
                      Exista un proverb care spune :
             ,,Cine nu are batrani , sa isi cumpere ! ''
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu