luni, 23 septembrie 2013

Călătorii

                     În ultimele două săptămâni am fost , în interes de serviciu , de două ori în Timişoara . Ce să fac , cu toţii avem un serviciu şi uneori , ocupaţia asta mai are şi părţi .... interesante . :) .
Am parcurs 1380 km cu maşina personală (Cluj-Timişoara) , a fost realmente o plăcere să conduc şi am considerat , printre altele , că sunt întro excursie .
                     Impresii de călătorie :
                     - oraşul este oarecum ...neobişnuit . No , no ! Nu săriţi ! Vreau să spun că pentru mine , care locuiesc într-un oraş în care străzile sunt în mare măsură paralele şi perpendiculare între ele , a fost o adevărată provocare să dau ture pe străzile sinuoase şi care sunt dispuse aproximativ sub forma unor inele , pe alocuri concentrice , în jurul vechii cetăţi (să trăiacă IGO !);
                     - foarte fain în zona centrală , pieţe largi exclusiv pietonale , terase cu pretenţii ;
                     - extrem de multe clădiri (de locuit , industriale , etc) în paragină totală ;
                     - amuzante tramvaiele , atât ca formă , cât şi culorile în care sunt vopsite ;
                     - nu sunt un .... cocalar , dar nu pot să nu remarc mall-ul Iulius , cel mai mare din acest brand din ţara noastră (cel puţin aşa se laudă localnicii);
                     - în timpul liber m-am întâlnit cu nişte colegi de pe forumul Passatb5.ro ( despre care am mai scris aici ) , cu ajutorul cărora .... am făcut un control al calităţii berii :

 ;


                       - am avut ocazia să mă revăd cu un fost coleg de şcoală , care trăieşte în oraşul de pe Bega şi profit iarăşi de ocazie ca să îl salut : servus , Eugen !
                       - destul de multă verdeaţă , cel puţin un parc mare în zona centrală la care adăugăm malurile Begăi ;
                       - în timpul unei plimbări am constatat amuzat că la o tonetă se vindea .... pleşcaviţă ! Ce să fie ? Păi să vă spun : un fel de hamburgher .... sârbesc , după cum am aflat ulterior . În prima fază nu am remarcat virguliţa de sub litera ,,t" şi m-am amuzat copios că un alt produs oferit trecătorilor se numea pleşcapui ! No bine , no : carevasăzică habmurgher cu vită şi hamburgher cu pui (lucru uşor de înţeles cu ajutorul fotografiilor uriaşe de pe toneta cu pricina!) ;
                       - pe traseu am mâncat o ciorbă de burtă  la Han Mădăraş , lângă Salonta , lucru pe care îl menţionez aici datorită ospătarului care ne-a servit , care a fost tot timpul zâmbitor , ne-a oferit de fiecare dată când s-a apropiat de masa noastră câte ceva , fără a fi însă agasant , lucru destul de rar în zilele noastre :



 
                         Sunt absolut convins că ar mai fi câte ceva de spus , dar trebuie să merg la serviciu . Azi e luni şi o nouă săptămână a început deja !





                  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu