vineri, 10 ianuarie 2014

Accidentul

                    De circulație este un eveniment rutier de care vă doresc, sincer, să nu aveți parte niciodată. În preajma Crăciunului a fost cât pe ce să fiu implicat întro tamponare. Neplăcut cadou era să îmi aducă moșul, de parcă nu au fost de ajuns toate celelalte din luna decembrie.
                    La volanul mașinii în care mă aflam era fiica mea, care are permis de un an și jumătate. Ne deplasam pe strada Kos Karoly spre strada Făgetului, pentru a ne încadra în sensul giratoriu aflat la intersecția strada Făgetului cu Calea Turzii. Este vorba despre ultimul sens giratoriu de la ieșirea din Cluj spre Feleacu. Deși știa că urmează să ajungem la sensul giratoriu amintit, din neatenție și fiind fără o experiență de participant la trafic prea mare, Georgi a pătruns în intersecție fără să oprească, moment în care, de pe Calea Turzii a intrat pe strada Făgetului un Seat de culoare roșie. Norocul nostru, al tuturor (zic eu!), a fost faptul că mașinile nu rulau cu viteză mare datorită imediatei apropieri de intersecția cu sens giratoriu și, deși greșeala a fost a noastră, celălalt șofer a putut opri înainte de a se produce contactul între cele două mașini. Ne-am cerut scuze cu ajutorul tuturor gesturilor de care am fost capabili în acele momente și, cu coada între picioare, ne-am continuat drumul.
                    Fiică-mea a zis că nu a văzut nici un semn de circulație la intrarea în intersecție și că a fost luată cu totul prin surprindere de faptul că a ajuns în situația descrisă mai sus. Eu am zis că nu este posibil să nu fie semne și am hotărât să refacem traseul cu prima ocazie. Iata cum arată intersecția cu pricina văzută de la volan, de la o distanță de aproximativ 30 de metri:

 
 
                         Pe măsură ce te apropii, lucrurile se văd altfel:
 
 
 
                         Este limpede pentru oricine că indicatorul STOP  este bine ascuns după acel panou prin care suntem anunțați că în acea zonă s-au efectuat lucrări la rețeaua de apă, cu finanțare europeană, cu mai mulți ani în urmă (data finalizării lucrărilor a fost, dacă au fost respectate obligațiile tuturor, octombrie 2011). 
                         Întrebări:
                         1. Este legal să instalezi asemenea panouri (sau orice altceva) în apropierea semnelor de circulație dacă se reduce vizibilitatea acestora (cum a cui: a semnelor!)? Răspunsul meu: NU!
                         2. Care este perioada de timp în care există obligația de a păstra acele panouri?  Suntem deja în 2014 și dacă mai punem la socoteală faptul că pune în dificultate pe cei care circulă în zonă, oare nu ar fi cazul să renunțăm la ele?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu