vineri, 18 februarie 2022

Singur

Împotriva tuturor, așa te simți când ai parte de asememenea situații.....
Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj Napoca este situat în buricul târgului, în zona centrală a orașului (pe floașter, ca să zic așa). O mare problemă a clujenilor este marea înghesuială de mașini și numărul de locuri de parcare extrem de mic în comparație cu necesitățile (ar mai fi și talentul unora de a merge cu mașina până fix la ușa locului unde au treabă, dar asta nu se aplică acum).
Anul trecut am fost, cu jobul, la acest spital, în perioada în care a fost pus în funcțiune noul sistem de acces și taxare a parcării în incinta spitalului. Sistemul recunoaște automat numerele de înmatriculare ale mașinilor angajaților și pentru aceștia totul este o formalitate. Pentru ceilalți, mulți la număr, care au o problemă de sănătate sau însoțesc pe cineva aflat în această situație, care din motive de emoții absolut normale când sănătatea nu este în regulă și nu sunt atenți la mesajele scrise pe panourile de informare, plata parcării devine un motiv de mare deranj.


Primele 15 minute sunt netaxabile, următoarea oră costă 40 de lei, dar dacă mai zăbovești, intri la categoria premium de parcare: 80 de lei pe oră. INCREDIBIL, dar adevărat.
Un tip care lucrează acolo mi a explicat că toată curtea spitalului era plină, zilnic, de mașinile persoanelor care lucrează/studiază în zona centrală, care nu au nici o legătură cu spitalul, dar au găsit o soluție super pentru a lăsa mașina pe timpul jobului/cursurilor. Cum în orice poveste de acest gen există o parte de adevăr, iată soluția găsită de administratorii spitalului: sume uriașe pentru parcare, care, puse în contextul motivului prezenței în acel loc, creează o impresie puternic negativă și de lipsă de empatie...după ce că ești afectat de o boală sau alta, mai rămăi și cu o gaură serioasă în buget (portofelul este oricum destul de subțire, la marea majoritate, îndrăznesc să precizez).



Trei ore și trei minute înseamnă douăsutedouăzeci de lei. Mai bine plătea tichet parcare pierdut (două sute lei), dar, de bună credință și aflat la ananghie, preocuparea omului nu a fost să înșele sistemul.
În opinia mea, soluția găsită este una mizerabilă, de cea mai joasă speță. Voi ce părere aveți?

Vă doresc să nu aveți nevoie să faceți vizite la Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj Napoca!



9 comentarii:

  1. Sistemul ia de pe tine 7 piei, nu-l intereseaza. Ai uitat de radarele fixe, în cascada, puse cate 2-3 intr-o comuna ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am uitat.... se pare că urmează să fie montate iar, pe drumurile cu cele mai multe accidente....norocul nostru cu autostrăzile (pe hârtie)!

      Ștergere
    2. ...vom circula ca în al 5-a element. Autostrăzile nu mai sunt necesare nici măcar pe hârtie. :)

      Ștergere
  2. Desi traiesc in Ro de cand ma stiu, iata ca mai sunt lucruri care ma lasa... masca!

    RăspundețiȘtergere
  3. Parca(re) dintr-un alt film! Incredibila situatie.
    Nu stiu cum ar explica metoda un contabil. Ma refer la legalitate, evident, ca de bun simt nu putem vorbi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că este absolut legal, banii sunt tranzacționați la vedere, cu bonuri fiscale, tarifele și condițiile de parcare sunt afișate la vedere.... rămân la opinia mea: nu este ok!

      Ștergere
  4. la inceput plăteai 5 lei primele 30 de minute, dupa care urmau tarifele ale astronomice.Cand am fost recent, sa vezi distractie, ca nu intelegeam ce se intampla. Eu am vrut sa platesc dar zicea ca am 5 min sa parasesc parcarea.M-a luminat un alt sofer care mi-a zis ca s-a modificat treaba si pot pleca. Scria si pe tichet dar eu nu am citit :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 5 minute până la bariera aducătoare de chinuri pentru portmoneu.... bravo, ai avut noroc....

      Ștergere