marți, 1 februarie 2022

Floașterul

Este un arhaism transilvănean, amuzant zic eu, extrem de rar folosit, are înțelesul de drum principal în localitate, drum pavat, zonă centrală cum s ar putea spune în zilele noastre.

                                                           Sursă foto

Folosesc adeseori acest cuvânt chiar dacă, este adevărat, nu am mai auzit pe altcineva pronunțându l. Invitația mea la o plimbare în centru sună cam așa: mergem la o plimbare pe floașter? :) 
Derivate: a floșteri: a pava cu piatră; floșterit: pavat, în anumite zone cu sensul de asfaltat.
Origine: pflastern = pavaj în limba germană.

Vouă ce cuvinte ,,demodate" vă plac?








7 comentarii:

  1. Hahaha! Imi placea "picioici" - acum nu-mi mai suna hazliu, dar alt arhaism nu-mi vine-n minte. 😊
    Floașter suna amuzant!

    Imi place imaginea! La o privire rapida si putin atenta am avut senzatia ca e Piata Sfatului din BV, fara cladirile din dreptul Bisericii Negre. 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre cartofi era vorba, așa i?
      În fotografie este actuala Piață a Unirii din Cluj Napoca, cu ceva vreme în urmă.

      Ștergere
    2. Cartofi, da.

      M-am lamurit repede ca nu e Bv - inainte de a merge la sursa 😊 (foarte faine pozele de pe acel blog).

      Ștergere
  2. Nu am mai auzit cuvantul, dar mi-a sugerat ceva ff diferit.
    Un drum cu gropi si noduros, nici decum un drum pavat.
    Mi-a placut si mie aceasta poza 'vintage'.
    O zi frumoasa,Gigi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fotografia rezonează oarecum cu vechimea cuvântului.
      O zi faină și ție!

      Ștergere