luni, 26 august 2013

Istoria

                     Secolului XX are încă multe văluri de ridicat în ceea ce priveşte România . Un demers jurnalistic cu totul deosebit a făcut Digi 24 pe parcursul săptămânii trecute : ,,23 August . Istoria furată " . Am aflat lucruri interesante , unele pentru prima dată spuse în public , în dezbateri serioase la care au participat istorici , politologi , jurnalişti , ..... . O încercare excelentă de a lămuri sau măcar a dezbate cu argumente ce s-a întâmplat la 23 august 1944 şi cum de au reuşit comuniştii şă-şi facă un titlu de mare eroism din acest eveniment .
                     În altă ordine de idei , s-a vorbit mult despre cel ce a fost conducătorul României în perioada 1940-1944 : Ion Antonescu . Din multe motive numele acesta este evitat şi totuşi el este acolo , în istoria noastră . Ei bine , personal am fost provocat de neştiinţa mea şi mi-am propus să citesc ceva despre Ion Antonescu . Am fost deja la biblioteca judeţeană unde am găsit această carte :

                               Este o biografie a mareşalului , scrisă , culmea , de un evreu :Teşu Solomovici . O carte voluminoasă , cu 812 pagini care cred că va reuşi să mă facă să înţeleg (sau măcar să încerc) cum au stat lucrurile în România în prima jumătate a secolului douăzeci .
 
 
                              ,,Munciţi , perseveraţi , răbdaţi când sunteţi în suferinţă , uitaţi când întâmplător sunteţi loviţi pe nedrept , din răutate sau răzbunare şi continuaţi în tăcere şi fără reclamă munca . Numai astfel vă veţi ridica deasupra celor mici şi veţi servi cu adevărat patria . Este cea mai nobilă răzbunare şi singura onorabilă pentru haina militară ."
 
                               ,,Un ofiţer nu trebuie să fie niciodată umilit . Şi dacă totuşi a fost umilit şi n-a putut să-şi ia sau să i se dea satisfacţie , trebuie să tragă consecinţa supremă şi să părăsească armata !"
 
                              Ion Antonescu
 
                              Sursă foto .
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu