vineri, 16 august 2013

Sărbătoarea

                     Sfânta Maria Mare  , aşa cum este cunoscută în limbajul popular , sau Adormirea Maicii Domnului întro exprimare mai pretenţioasă , comemorează , dacă îmi este permis să spun aşa , trecerea în nefiinţă a Fecioarei Maria , mama lui Isus . Cu această ocazie sunt sărbătorite persoanele care îi poartă numele (Maria) precum şi toţi cei cu nume derivate din acesta .
                     Ei bine , am auzit la radio o chestie extrem de interesantă şi absolut logică , pe care o împărtăşesc şi eu : nu este în regulă ca  o comemorare să fie un prilej de a ura cuiva la mulţi ani . Conform tradiţiilor , obiceiurilor şi normalităţii , această urare se adresează sărbătoriţilor atunci când îşi aniversează ziua de naştere , nu-i aşa ? În cazul despre care vorbesc aici , Sfănta Maria Mică , pe 8 septembrie , adică Naşterea Maicii Domnului .
                     Nu ştiu exact dacă am mai auzit şi în alţi ani sau dacă am dat importanţă , dar îmi pare atât de simplu şi de clar ! Cu toate acestea , peste 90 % dintre români consideră că în 15 august este Ziua Măriilor şi acţionează în consecinţă ( şi eu  am dat telefoanele de felicitare înainte de a auzi chestiunea în discuţie) . Doresc să precizez că nu este neapărat un lucru rău , ci mai degrabă nefiresc . Şi aş zice aşa , în glumă : chiar nu mai este nimic normal în ţara asta ?
                     Lucrurile ar trebui aduse pe făgaşul firesc cu ajutorul clericilor , a celor ce propovăduiesc credinţa şi obiceiurile religioase , în primul rând . Cu toate acestea , ei sunt primii care le felicită pe Marii cu această ocazie !  :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu