sâmbătă, 5 aprilie 2014

Oamenii

                    Au comportamente dintre cele mai neașteptate atunci când sunt puși în situații limită. O filă din realitatea relațiilor interumane din lumea evreilor aflați în plin proces de exterminare în orașul Lvov din Polonia, în timpul celui de-al doilea război mondial, ne este înfățișată în filmul In Darkness, pe care l-am văzut joi seară la HBO.

 
 
                          Polonezul Leopold Socha, de profesie instalator și în timpul liber hoț profesionist, reușeste să scape un grup de evrei de prigoana nazistă, ajutându-i să supraviețuiască în canalizarea orașului. Deși initial le cere acestora o sumă de bani zilnică pentru a le păstra secretul și a le aduce câte ceva de mâncare, el se atașează de ei și face tot felul de gesturi incredibile în niște timpuri în care erai împușcat și dacă nu priveai în direcția potrivită la un moment dat. Pelicula surprinde cu mare precizie faptul că evreii nu erau iubiți nici de polonezi, ceea ce face și mai complicată înțelegerea faptelor lui Socha. În viața reală, imediat după război, în 1945, Leopold moare într-un accident din care reușește să-și salveze totuși familia, lucru care le dă ocazia unor concetățeni de-ai săi să spună că ,,Dumnezeu l-a pedepsit pe Socha pentru că i-a salvat pe evrei!'' Istoria nu încetează să ne surprindă!
                        În situația în care v-am trezit curiozitatea, vă recomand acest film ca pe o pagină de istorie și, dacă doriți, puteți viziona trailer-ul mai jos:
 

6 comentarii:

  1. filmul asta nu l-am vazut, dar ineleg de la tine ca merita...O sa-l caut pe net si am sa-l vizionez!
    weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, asemenea! Întotdeauna filmele care sunt inspirate din fapte reale au ceva aparte.

      Ștergere
  2. Bun! l-am vazut exact ca si tine, pe HBO!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bun filmul! Mi-a placut si auzisem cate ceva de el, de aceea mi-am facut timp sa-l vad, cu toate ca aveam destula treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este în regulă faptul că (încă) ne mai putem stabili noi ceea ce avem de făcut! :)

      Ștergere