luni, 14 aprilie 2014

Întrebarea

                    Care m-a pus în mare încurcătură, cu două săptămâni în urmă, a fost foarte simplă și a venit din partea unui grup format din cinci persoane, aflate la vârsta adolescenței:
                    - Nu vă supărați, nu știți cumva unde este Muzeul de Istorie?
                    Mergeam pe strada Memorandumului din centrul Clujului când am fost oprit cu această întrebare. Măi să fie, m-am gândit eu!
                    - Numai o clipă, să mă gândesc! am zis eu, încercând să trag de timp. Ne găsim fix în fața Muzeului de Etnografie, acolo, în Piața Unirii se găsește Muzeul de Artă ..... Hmmm, nu reușesc să-mi amintesc de fel despre muzeul buclucaș! O ceață deasă m-a umplut de rușine. Îmi pare rău, nu cred că reușesc să-mi amintesc acum! o dau eu la întors, roșu la față de ciudă că, deși se așteptau (probabil!) să le dau o indicație, nu am reușit decât să băjbăi, penibil.
                    No bine, no! Situația descrisă mai sus a avut urmări: când am ajuns acasă, am căutat repede pe net informația cerută mie de tineri: Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei din Cluj se găsește în Piața Muzeului, mai exact pe Strada C. Daicoviciu, nr. 2.  Am discutat cu persoanele din jurul meu despre întâmplare și despre muzeu. Unii știau unde este, alții erau în afara subiectului. Cei care l-au vizitat recent, sunt de părere că acesta este cu totul nereprezentativ pentru ceea ce este și a fost Cluj Napoca.
                    Orașul în care trăiesc este el însuși un MUZEU DE ISTORIE A TRANSILVANIEI! În centrul istoric există clădiri construite acum multe sute de ani, figuri importante ale trecutului nostru (și nu numai!) s-au născut sau au trecut prin Cluj. Tot ce ne rămâne de făcut, celor interesați de subiect, desigur, este să descoperim ceea ce ne înconjoară, cu faptele de bravura sau, de ce nu, uneori rușinoase, a celor care au clădit acest oraș.
                   Mă tot strofoc să întru și eu în breasla bloggerilor, dintr-un motiv foarte simplu: dorința de comunicare cu ceilalți! Din dialog se naște progresul, nu-i așa? Din motivul menționat mai înainte, o să vă scriu aici și vouă poveștile absolut fabuloase despre orașul meu!

                  Update (10.21 a.m.): nici nu mă mir că nu (prea) am ştiut despre muzeul de istorie, sute de mii de exponate ale acestuia sunt ....în beci: http://citynews.ro/eveniment/clujul-vrea-sa-fie-capitala-culturala-cu-450000-de-exponate-care-zac-subsolul-muzeului-de

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu