joi, 13 martie 2014

Intenţiile

                          Bune nu sunt o scuză atunci când au ca urmare o încălcare a legii. Fac referire la normele de siguranţă pentru transportul de persoane pe drumurile publice care precizează în mod explicit că este interzis ca în microbuze şi autobuze numărul de persoane să fie mai mare decât numărul de locuri pe scaune, pentru care există şi o certificare (agreere, licenţiere) oficială. Nu vorbesc aici despre autobuzele care circulă în cadrul companiilor de transport public local, ci despre microbuzele care duc (şi aduc) elevii la (şi de la) şcoală.
                           Am văzut marţi dimineaţă la ştirile TVR modul în care s-a rezolvat problema transportului şcolarilor în Chinteni, judeţul Cluj: pur şi simplu au pus în microbuzul şcolar scaune (de lemn) cu intenţia de a asigura locuri pentru mai mulţi copii. Intenţie lăudabilă dacă nu ar intra în contradicţie cu legea! Copiii nu sunt în siguranţă şi mă mir cum de nu a văzut nimeni (de la şofer până la inspectorii şcolari) această chestiune! O soluţie logică ar fi achiziţionarea unui alt microbuz şcolar, iar dacă ştirea aceasta a făcut parte din propaganda electorală, ca motivaţie a noului lot de peste 600 de microbuze, ei bine, eu chiar am văzut doar nefirescul suplimentării locurilor în cele existente!
                          În situaţia unei întâmplări nefericite, căutarea ţapilor ispăşitori nu alină necazul nimănui, aşa că eu vin şi întreb: nu ar fi mai sănătos să prevenim şi să corectăm lucrurile care au derapat de la normalitate?

                          Un scop al propagandei, printre altele, este să se vorbească despre.... . Eu am vorbit despre ...., aşadar am fost manipulat? Voi ce ziceţi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu