joi, 27 martie 2014

Preschimbarea

                    Permisului de conducere se face după ce o unitate medicală autorizată emite un document din care rezultă că persoana în cauză este aptă, din punct de vedere medical, să conducă vehicule pe drumurile publice, în conformitate cu categoriile deținute. Săptămâna trecută am trecut personal prin această situație și exact despre asta vreau să vă scriu azi.
                    Am făcut vizitele medicale la un centru medical particular unde, pentru 70 de lei, am obținut documentul necesar în aproximativ 45 de minute. Deși am trecut pe la 7 specialități, totul a decurs repede și fără timpi morți. Cel mai curios a fost la oftalmologie, unde, deși domnișoara a fost extrem de serioasă, mi-a răsfoit în fața ochilor toată cartea aceea cu cifre și litere în mozaic de culori, apoi mi-a acoperit pe rând lentilele de la ochelari cu un triunghi de hârtie (să nu ciolesc!) și mi-a arătat cu un deget cu manichiură faină absolut toate literele de pe primele trei rânduri de jos (alea mai mici), la sfârșit mi-a scris în fișă și a pus ștampila unui doctor care nici nu m-a văzut la față. Da, domnul doctor era cel mai probabil la spitalul unde este angajat și o asistentă îi face treaba pe bani frumoși, zic eu.
                   Fenomenul pe care doresc să îl aduc în discuție este următorul: este sau nu normal să se emită acte oficiale de către alte personae decât cele ale căror ștampile sunt folosite? Dar legal este? Oare nu vorbim despre fals și uz de fals? De ce zâmbiți, vi se pare că am luat-o pe arătură? Mă enervează cumplit că unii medici fac exact ce vrea mușchiul lor tocmai pentru că pot, că suntem slabi, că unii sunt mulțumiți cu servicii medicale nu tocmai în regulă, ba mai mult, cugetă cam așa: ce tare este doctorul ăsta, face bani și când nu este de față! Bravo lui, că se știe descurca!
                   Încă mai sper ca pe perioada vieții mele lucrurile să înceapă să intre pe făgașul normalității, să nu mai fiu privit ca un ciudat care visează cai verzi pe pereți, dorind să fie tratat corect pe unde merge, cu sau fără treabă, exact așa cum mă străduiesc eu să-i tratez pe ceilalți. Mai mult respect față de noi înșine înseamnă mai mult respect pentru cei din jurul nostru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu